Znajdź czas dla swojego serca

Jeden pomiar robi wielką różnicę

Połowa osób cierpiących z powodu nadciśnienia tętniczego jest całkowicie nieświadoma swojego stanu1. Nieleczone nadciśnienie może prowadzić do zawału serca, udaru mózgu lub uszkodzenia nerek. A ponieważ nadciśnienie zwykle nie daje żadnych objawów - jedynym sposobem sprawdzenia, czy jesteś w grupie ryzyka jest kontrola ciśnienia krwi za pomocą ciśnieniomierza.

Wiedza na temat swojego ciśnienia krwi może zmienić Twoje życie. Zacznij już dziś.

Ciśnieniomierze OMRON ułatwiają Ci kontrolę ciśnienia krwi w domu. Dzięki aplikacji OMRON connect wszystkie pomiary są automatycznie zapisywane w telefonie. Śledząc swoje wyniki w czasie, możesz połączyć kontrolę ciśnienia krwi z niewielkimi zmianami w codziennym stylu życia i monitorować postępy w dążeniu do celów zdrowotnych.

Sprawdź poniżej nasze najnowsze ciśnieniomierze!

M2
HEM-7121-E
146,99 zł
  • Pamięć 30 pomiarów
  • Funkcja wykrywania nieregularnego bicia serca
  • Mankiet Easy (22-32 cm)
M3 Comfort
HEM-7155-E
209,99 zł
  • Mankiet Intelli Wrap (22–42 cm)
  • Funkcja wykrywania nieregularnego bicia serca
  • Wskaźnik założenia mankietu
EVOLV
Kompatybilny z aplikacją Omron connect
HEM-7600T-E
660,99 zł
  • Wielofunkcyjność
  • Połączone
  • Mankiet Intelli Wrap (22-42 cm)

Potrzebujesz pomocy przy podjęciu decyzji?Nasz przewodnik zakupowy pomoże Ci znaleźć idealny ciśnieniomierz.

Czym jest wysokie ciśnienie krwi?

Wysokie ciśnienie krwi, znane również jako nadciśnienie, obciąża serce i naczynia krwionośne i sprawia, że rośnie ryzyko zawału serca i udaru mózgu.

Za wysokie ciśnienie krwi na ogół uważa się wynik pomiaru podczas wizyty w gabinecie lekarskim wyższy niż 140/90 mmHg. W przypadku pomiarów wykonywanych w domu, w warunkach większego odprężenia, przyjmuje się nieco niższy limit — 135/85 mm/Hg.

Jeśli Twoje ciśnienie krwi wynosi pomiędzy 120/80 a 140/90 mm/Hg, w przyszłości możesz być narażony na ryzyko wystąpienia nadciśnienia tętniczego, chyba że podejmiesz, w porozumieniu z lekarzem, działania mające na celu przejęcie kontroli nad tą tendencją.

Wynik pomiaru ciśnienia krwi powyżej 179/109 mmHg jest niebezpiecznie wysoki. Lekarze nazywają ten stan przełomem nadciśnieniowym2 i wymaga on natychmiastowego leczenia.

 

Czy mogę mieć nadciśnienie?

Niemal każdy może cierpieć na nadciśnienie. Jednak są osoby o wiele bardziej narażone na ryzyko, takie jak osoby otyłe, starsze, diabetycy czy kobiety w ciąży. Także palacze czy osoby narażone na wysoki stress są w grupie podwyższonego ryzyka. Jednak nie musisz być w żadnej z wymienionych grup aby być narażonym na nadciśnienie. Problem ten może dotyczyć praktycznie każdego.

Niestety, pomimo tak łatwej diagnozy, liczba zgonów spowodowanych nadciśnieniem jest bardzo wysoka. Według Międzynarodowego Towarzystwa Nadciśnienia Tętniczego co roku z powodu wysokiego ciśnienia krwi ginie niepotrzebnie umiera 10 milionów ludzi.

Jakie są objawy wysokiego ciśnienia?

Jednym z problemów związanych z wysokim ciśnieniem krwi jest fakt, że często brak mu objawów: jest to cicha choroba, której nie odczuwa się rano po przebudzeniu. Ale ponieważ 1 na 2 osoby żyje w błogiej nieświadomości swojego stanu niezwykle ważna jest regularna kontrola ciśnienia krwi. To jedyny sposób aby zweryfikować czy jesteś w grupie ryzyka.

Co oprócz pomiarów?

Nie stresuj się i trzymaj dietę

Twój styl życia bezpośrednio wpływa na poziom ciśnienia krwi i zdrowie Twojego serca. Kontrola ciśnienia to połowa sukcesu. Niezależnie od tego czy masz aktualnie wysokie ciśnienie czy chcesz ograniczyć ryzyko chorób serca w przyszlości powinieneś zadbać o zdrowy styl życia.
Pierwszym krokiem do wprowadzenia zmian w stylu życia jest przyjrzenie się temu co jesz. Wszyscy wiemy, że zdrowa dieta wpływa na poprawę stanu zdrowia. Oto kilka wskazówek jak wspierać zdrowie Twojego serca:

  • Ogranicz spożycie soli do 5-6 g dziennie – zmniejszenie ilości soli w diecie do tego poziomu jest tak samo skuteczne jak terapia lekami.
  • Ogranicz spożycie alkoholu do mniej niż 14 porcji alkoholu tygodniowo – jest to odpowiednik 6 kieliszków wina o pojemności 175ml, 6 szklanek piwa o pojemności 0,5l oraz 5 szkalnek cydru.
  • Zwiększ spożycie warzyw, owoców i niskotłuszczowego nabiału.

 

Zacznij ćwiczyć regularnie

Mówi się “wylej trochę potu a efekty same przyjdą”. Aby cieszyć się dobrym zdrowiem powinieneś regularnie ćwiczyć. Nie musi to koniecznie oznaczać spędzania wielu godzin na siłowni każdego dnia: może to być po prostu przycinanie żywopłotu w ogrodzie, spacer z psem lub jazda na rowerze na odległość kilku kilometrów. Zaleca się co najmniej 30 minut ruchu o średniej intensywności 5 – 7 dni w tygodniu. Wprowadź ten krok do swojego planu, a zobaczysz efekty.

Ograniczenie nadwagi oraz unikanie stresujących sytuacji to także ważne kroki do utrzymania ciśnienia krwi pod kontrolą.

OMRON stara się pomagać Ci osiągać swoje cele, także poza regularną kontrolą ciśnienia krwi. Zapoznaj się z informacjami które musisz znać aby żyć zdrowo i mieć ciśnienie krwi pod kontrolą.
 


Źródła:

1 Retrieved from maymeasure.com – International Society of Hypertension.

2 G. Pepe, S. Contri, M. Castelli, A. Pavellini, P. Nazerian, P. Ticali, S. Vanni, S. Grifoni. Hypertensive Crises in the Emergency department: true story or chasing the white rabbit? Prevalence and clinical picture in patients with severe elevations of arterial blood pressure. European Heart Journal, Volume 34, Issue suppl_1, 1 August 2013, P1435, https://doi.org/10.1093/eurheartj/eht308.P1435

*For home blood pressure monitors in Europe (EU9) Kantar Health, survey with cardiologists (2019)